Εκτενέστατη συζήτηση έχει πυροδοτήσει στη διεθνή κοινότητα η αναγκαιότητα και η αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης της συγκεκριμένης πάθησης. Τι είναι όμως στ αλήθεια κιρσοκήλη; Είναι η διάταση των φλεβών του σπερματικού τόνου δηλαδή της δομής που συνδέει τον όρχι με το υπόλοιπο σώμα και η οποία περιέχει, τον σπερματικό πόρο, ο οποίος μεταφέρει τα σπερματοζωάρια από τον όρχι στη ουρήθρα, την ορχική αρτηρία, φλέβες, αγγεία και νεύρα. Είναι μία πάθηση ιδιαίτερα συχνή που παρουσιάζεται με συχνότητα περίπου 17% στον γενικό πληθυσμό και 40% στον πληθυσμό των ανδρών με υπογονιμότητα. Συχνότερα είναι ασυμπτωματική και αν ποτέ  δώσει συμπτώματα αυτά εκδηλώνονται με ήπιο βάρος και δυσφορία στο όσχεο. Η διάγνωσή της είναι αποκλειστικά κλινική και η επιβεβαίωσή της γίνεται με triplex οσχέου. Η θεραπεία της μπορεί να είναι χειρουργική, με απολίνωση σπερματικών φλεβών ή ακτινοσκοπική με εμβολισμό των σπερματικών φλεβών.
Οι περιπτώσεις εκείνων των ζευγαριών που μπορεί να ευεργετηθούν από τη θεραπεία της συγκεκριμένης πάθησης είναι οι εξής:

Τα ζευγάρια χωρίς άλλο υποκείμενο πρόβλημα, δηλαδή νεαρή σύζυγος <38 ετών με καλό ορμονικό έλεγχο, χωρίς ενδομητρίωση και με διαβατές σάλπιγγες. Με άλλα λόγια να μη συντρέχει κάποιος λόγος ώστε το ζευγάρι τελικά να χρήζει εξωσωματικής γονιμοποίησης
Ασθενής <35 ετών
Απουσία ιστορικού κρυψορχίας ή καθυστερημένης καθόδου των όρχεων
Σπερμοδιάγραμμα το οποίο αποδεδειγμένα με δύο τουλάχιστον μετρήσεις, με μεσοδιάστημα 2 μηνών, δεν έχει έντονα επηρεαστεί. Δηλαδή παρουσιάζει συγκέντρωση μεγαλύτερη από 15 εκ /ml και δεν παρουσιάζει νεκροσπερμία, δηλαδή τα σπερματοζωάρια παρουσιάζουν κάποια κινητικότητα)

Αυτοί είναι τέσσερις παράγοντες οι οποίοι πρέπει να γίνουν σεβαστοί με ευλάβεια πριν αποφασίσει κανείς τη χειρουργική ή ακτινοσκοπική αντιμετώπιση της κιρσοκήλης. Οι πρόσφατες μελέτες αναδεικνύουν αποτελεσματικότητα 60% σε επίπεδο αυτόματης σύλληψης στα επόμενα δύο χρόνια που ακολουθούν τη θεραπεία της κιρσοκήλης.